RÉSZLETESEBBEN
A 2022-es Neo Bike egy olyan ráncfelvarráson esett át, melyet régen meg kellett volna lépnie. Nézzük sorban min változtattak, fontossági sorrendben:
- fékváltókarok jobban hasonlítanak egy Ultegra karhoz
- állítható 165 és 167,5mm-es hajtókar hossz is
- 2db USB töltője 2x 2,5W helyett 2,5W + 12,5W-os
- pozíció állítási lehetőségein sokat javítottak, de ez még nem az igazi
- keskenyebb az üléscső szélessége
- Q faktor enyén növekedett 147mm-ről 148mm-re*
Mindezek szuper dolgok, bár majd 1200EUR felárért áááááááá... Mindenestre a Neo Bike már már nem volt opció a választásoknál a konkurenciával szemben, mert nagyon szűkítette a felhasználói réteget. Most ezzel a PLUS húzással a vásárlóréteget szélesítették, de az árazással azonnal be is szűkítették.
A fékváltókar és a kormány fejlesztése nagyon jó ötlet volt, akinek 2-3 éves Neo Bike-ja van, annak is jó lenne opcióban egy ilyen csere. Ez az upgrade 5* osztályzat. A második fejlesztés a 170cm-nél alacsonyabb bringásoknak lesz érdekes, azaz a hajtókarhossz 170mm alá is állítható és keskenyebb az üléscső, így nem dörzsöljik ki a kisebbek sem a combjuk belsejét. Ez is egy 5* osztályzat. Az USB töltés upgrade jó dolog, de ez normál. A hálózat nélküli használat is jó dolog, reméljük nem lesz rá szükség. A Q Factor módosítása sem érdemel szót, ezzel eddig sem volt probléma, de egy Stages vagy egy Wattbike ebben igen gyenge konkurencia. (becsatoltam lentre egy táblázatot). Ezen felül a gyorsállító karok, melyel a méretet állítoom módosultak, s itt már nem 2-es osztálytatot adok a Tacx-nak, hanem hármas alát. Próbálkozásnak jó volt, de a probléma nem ez volt, hanem a fémsorja képződés azoknak, akik 2 vagy több felhasználóval állítgatják a Bikeot méretre.
A Bike amúgy stabil 110kg felett is ajánlom használatát, 4 tappancsa állítható, finomhangolható a padlóra. Jó dolognak tartom manapság az áram nélküli használati lehetőséget is, bár a funkciók nagy százaléka nem lesz elérhető. A fel és leszállás is nagyon könnyű, hiszen nincs felsőcső, magyarul úgy szálhatunk le és fel, mint a postás, ennek bizonyos mozgáskorlátozottaknál/ rehabilitácónál lesz erénye. A ventilátorok egy kínai piacos játék minőségét hozzák, ha akarjuk leszereljük (4 csavarka tartja). A tablet tartó nem rossz, de ebben a kategóriában egy 100cm-es TV a falra már megengedhető kell legyen a tekerési élmény maximalizálásához. A tekerési élményére nem tudok negatívat mondani, ebben az új és a régi NEO is szuper.
Összességében nem tartom ezért az összegért eladhatónak a Bike-ot, mivel ilyen összegért már kapunk jobbat. A felár óriási, amit 170cm feletti tekerők soha nem éreznek meg, illetve azok sem, akik egyszemélyes használatban gondolkodnak. Persze a kormány totál frissítése szuper, de 1200EUR-ért majdnem egy komplett Ultegra di2 szettet kapok, így egyértelmű tudom mit választanék. Valószínű az árazásban a Tacx beleszámolja a gyártási kapacitását és a régebbi Tacx Neo Bike raktárkészletét is, ezzel befolyásolva a vevőket. A probléma az, hogy ez egy gyártói érdek és nem egy felhasználói választás.
link az összes Bike-hoz: KATT
link a többi Bike összehasonlításhoz: KATT

*Q Faktor, azaz milyen szélességű a 2 hajtókar távolsága? Ez befolyásolja nagyban a hajtási techikát. Nyílván nem jó terpeszbe tekerni, országúton, Gravell és cyclocross bringáknál a megszokott Q Factor 145-157mm
Tacx Neo Bike: 147mm
Tacx Neo Bike Plus: 148mm
Wahoo KICKR Bike: 150mm
Stages SB20 Bike: 157mm
Wattbike ATOM: 160mm
Zerge
FONTOS

A piros KOSÁRBA gomb alatt látható, hogy a Tacx Neo Bike bolti készletünkön van-e. Ha van, s zöld a felirat, úgy a TACX NEO Bike Plus nyitvatartási időben bármikor átvehető, tehát nem külső beszállító/raktári infót adunk weboldalunkon, hanem a valósat.
Házhoz szállítás! Előre egyeztetett időpontban visszem házhoz személyesen ezt a nem mindennapi csomagot Magyarország területén. Igény esetén össze is állítom a BIKE-ot, s elszállítjom a csomagolóanyagot.
Zerge